jamislimzuto

Šta se krije među rafovima?

Posted on: 09/01/2012


Prodavnica je jedno posebno mesto, koje manje više, svi mi posećujemo. Obilje šarenih proizvoda koji sa polica vrebaju neoprezne kupce, mali prostor, puno ljudi koji se tu vrzmaju. I naravno, zaposleni. Za potrebe ovog teksta, analiziraćemo neke od tipova osoba na koje možemo naići tokom pazarenja.

1) Prosečan potrošač
Ova uloga je najjednostavnija od svih. To je uloga osobe koja je zapravo došla da nešto kupi. Uđe, stavi u korpu ono po šta je došla, plati i izađe. Jednostavno. Ne priča ni sa kim, ne razgleda, ne upoređuje cene. Ne skreće pažnju na sebe buljenjem u druge kupce, kako bi mogla da ih pita gde su kupili te pečurke, ili šta misle o odnosu kvaliteta i cene novog hleba. Deluje potpuno nezainteresovano, povučeno, čak nadrndano. Tako je. Ova osoba ne želi da upozna nove prijatelje. Ako joj se nađete na putu, promrljaće nešto tipa „Samo malo“ i brže bolje protutnjati pored vas. Ako joj budete iskočili iz nekog reda, sa pitanjem da li zna gde stoje krastavci, dobićete prikladan odgovor „ Ne znam, nisam iz ovog kraja“. Tvrd momak, nema šta.

2) Potrošač senior
Odlazak u kupnju je socijalni događaj. Za prodavnicu se oblači najbolje odelo. Kosa se začešlja unazad, nabaci se širok osmeh i kreće se u akciju. Vrlo retko se u prodavnici nešto i kupi. Samo kad baš mora. Ove osobe vladaju prostorom, one znaju gde šta stoji, koliko šta košta, koje je devojačko prezime žene sa voća i povrća i s kim se mesar švaleriše u magacinu. Hleb se obavezno ispipa. Kao da postoji takmičenje, što više hlebova ispipaš, to više poena dobijaš. Al, ne važi za one novotarske zdrave hlebove u pakovanjima, samo gole, Sava hlebu slične. Ove osobe koriste kupovinu kao mesto sastanka sa svojim prijateljima seniorima. Stanu na sred prolaza, da se porazgovaraju, pregledaju šta ko ima u korpi, pohvale se šta ko ima za ručak i zašto, ovlaš se nadmećući koga deca više posećuju. Ovi primerci uživaju u započinjanju kavge. To može biti u redu za plaćanje, kada su drugi ljudi ili previše kupili, ili su previše mladi da bi bili ispred njih. A biće i da je kasirka prespora, ili je gospođa sa delikatesa drska i bezobrazna. Uspešno rasplamsavanje kavge, 50 poena. Ako uspe da iznervira prosečnog potrošača i da ga natera da izgovori neku od poganih reči, pa to je odmah stotka. Poštovanje kolega seniora i mesto na klupi, odmah do terena za boćanje.

3) Lenjivac sa Alchajmerom
Što je brzo, to je kuso. Narodna mudrosti koja predstavlja zvezdu vodilju ovih individua. Odu u prodavnicu i zaboravite da ste ih tamo poslali. Zaborave i oni. Obično nose spisak, sa 3-5 namirnica, koji konstantno vade iz džepa, iznova se preslišavajući. Šetaju se sa jednog dela prodavnice na drugi, ko muva bez glave. Šta je ono beše trebalo još da kupe? Ne mogu da se sete. Ali, to ih neće sprečiti da se, u momentu kada dođu na red za plaćanje i kasirka počne da otkucava njihove stvari, naprasno prisete i trknu da dodaju. Kad kažem trknu, mislim odu i nikada se ne vrate. A da ne pominjem što redovno zaborave da izmere voće i povrće.
Ako se ikada vrate, uzeće vam još dodatnih 20 minuta života, krajnje usporenim odlaganjem kupljenih stvari u kese. Svaki artikal je neophodno pogledati još jednom, zatim uporediti sa iznosom na računu koji su dobili. I dok vi ključate, jer se vaše jabuke dodiruju sa njihovim sredstvom za izbeljivanje koji još uvek nije došao na red da bude pregledan, oni uzimaju besplatne primerke reklamnog materijala, zlu ne trebalo. Prostor za primopredaju robe brane životom. Ne daj Bože da pokušate da priđete svojim sirotim namirnicama. Pobogu, prodraće se, pa oni nisu gotovi!
Konačno, pakovanje je završeno i oni se upućuju ka izlazu. Ova vrsta je najlošiji materijal za lopove. Samo ih zamislite kako lagano trpaju čips ispod jakne, a zatim polako beže iz prodavnice. I zastanu da pročitaju kojim danima je popust za mlečne proizvode. I zapišu, da ne zaborave.

4) Mesar šmeker
Poznat od davnina. Ako ste se pitali zašto se žene guraju u redu za meso, eto vam odgovora. Nema lepšeg prizora od muškarca koji zna da barata svojom satarom. Pa kad zamahne snažnom mesarskom rukom, pa kad stisne ono meso svojom šakom..U mnogim ženama, on budi iskonski poriv da mu dozvole da ih uhvati za kosu i odvuče u svoju pećinu. Ooo, da, taj bi znao da donese hranu na sto. I to da je tresne, uz prigodan urlik alfa mužjaka. On drži komadinu u rukama i pita vas da li vam treba još. Realno. Još ako vas pita da li ste raspoloženi da probate novu kobasicu.. Mesar jednostavno zna sa gospođama. Svakoj je ostavio najbolje parče. Svakoj je najtanje iseckao. I svaka jedva čeka da se vrati u red.

5) Kung Fu Panda
Obezbeđenje lokala, uvek na dužnosti. Autorska prava pripadaju grupi osoba, da se zna. Gojazna osoba,uglavnom muškog roda, sporih pokreta ali nemilosrdnog pogleda. Vrlo često će, ako ste mu sumnjivi, ići za vama, prateći šta stavljate u korpu, da li vraćate na policu ili gurate u rukav. Njemu ništa neće promaći. Njega nećete prevariti. On je vrhunski poznavalac ljudske psihe. Jedan pogled i on zna. Strategija je sledeća. Zbog svoje veličine, tj. širine, teško da može da vas vreba iz prikrajka. Zato uglavnom stoji blizu izlaza. Ako primeti lopova, baca se na klizna vrata i svojim momačkim telom zaglavljuje ista. Hteo si da pobegneš? A, pa, nećeš ga majci. Niko ne ide odavde, dok se lopov ne privede pravdi. Ili dok ne dođe nadležna služba, da ga odglavi. Šta god bude brže.

6) Kasirka Ceca
Ona je mlada, ful našminkana, žvaće žvaku. Po svojoj prirodi, ona je buntovnik primoran da se povinuje surovim zakonima tržišta i nađe posao. Uspela je da popije svu pamet sveta a da knjigu nije pipnula. Gleda vas prezrivo, daje šture, često ironične odgovore. Ona ne trepće, oči isključivo prevrće. Po default-u je nervozna, život joj je težak, slomila je nokat na kasu. Izdire se na koga god može, najčešće na potrošače seniore. Oni to, naravno, oberučke prihvataju. Ah, ti mladi, nemaju poštovanja. Mrzi svoj posao, pa ga radi sa pola dupeta. Vaše namirnice bahato otkucava i gura ih na tuđe. Nakon završetka smene, od Mesara dobija najbolji komad. Ali stvarno.

Advertisements

A šta vi mislite?

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

Kliknite ovde ako želite da vas opterećujem i putem email-a

Pridružite se 104 drugih pratioca

Kategorije

Statistike bloga

  • 44,385 hits
%d bloggers like this: