jamislimzuto

Govor tela : Kako se udvaramo?

Posted on: 12/02/2012


Nedavno mi je prijatelj Gane dao na čitanje jednu zanimljivu knjigu o neverbalnoj komunikaciji. O čemu se radi?
Svi mi potičemo od majmuna. Iako su neki od nas malo sporiji u evolutivnom procesu. Naše ponašanje u velikoj meri ima veze sa našim nagonima, slično kao kod životinja. S tom razlikom što mi naše stvarne nagone i potrebe uvijamo u socijalne oblande, pa ih je teže identifikovati. E, ova knjiga govori upravo o tome. Kako kroz pokrete otkriti šta osoba zaiste misli i kako se oseća.
Iako knjiga ima mnogo zanimljivih momenta, ja sam za potrebe ovog teksta odlučila da izdvojim ono što je meni bilo naročito primamljivo. Udvaranje.

Majmuni vole jednostavnost. Kod njih je sve jasno. Kada je ženka u teranju, ona daje nedvosmislen signal da želi da se pari. Crvena zadnjica je prilično jasan signal, zar ne? Gospodin majmun teško da može da pogreši. E, kada ženka nije u teranju, nema signala, ergo nema ni snošaja.
Ljudi su jedina bića koja vole bezuspešno da se prokreiraju. Žena je uvek sposobna za sex. Osim ako je ne boli glava. Nema naduvene crvene zadnjice kojom paradira okolo. I, kako sad muškarac da zna da li ga neka hoće ili ga neće?

Žene se ukrašavaju, šminkaju, stavljaju nakit i sl, a sve u cilju privlačenja pažnje muškaraca na određene delove njihovog tela. Pored toga, žene imaju vrlo razgranat sistem pokreta kojima sugerišu muškarcu da im se dopada. To je verovatno zbog toga što je , prema istraživanju, prosečnom muškarcu potrebno da dobije tri signala, da bi shvatio da su upućeni njemu. Što naravno ne znači da će na njih i reagovati. Opšte je poznato da ponašanje žena zbunjuje muškarce. Ništa im nije jasno. Jel se ona sad to meni smeje? Ili mom ortaku? Dal da joj priđem ili ne? Zašto me gleda? Jel sam prosuo piće po sebi, viri mi slina, šta? Ako joj priđem, šta da joj kažem? Šta ako ispadnem kreten?
Evo male pomoći..

Ako sedite sa devojkom na prvom sastanku, a ona vam se smeši i gleda vas iskosa, tzv „pogledom ispod obrva“, sve su šanse da ćete se ogrebati za snošku. Ako u toku večeri počne da vas gleda pohotno i oblizuje usne, budite sigurni da je vreme da tražite račun.

S druge strane, možda joj se baš baš dopada dezert.

Takođe, ako vaša sagovornica često popravlja svoju suknju ili se pipa po telu, praveći se da namešta delove odeće, eto znaka da zapravo želi da je oslobodite iste. Mada, tu se javlja jedna začkoljica.
Naime, sigurna sam da ste imali priliku da vidite devojke koje sa ženstvenošću nilskog konja zavlače ruke u brus i nameštaju tamo nešto? E, odmah da znate da to nije to, nego ih žulja fišbajn. Pogreši čovek.

Ako drži noge prekrštene a usmerene ka vama, sreća vam se osmehnula.

Knjige kažu da su muškarci prilično zbunjivi, te da vrlo često prijateljske signale tumače kao seksualnu zainteresovanost. Ako se nađete u većem društvu, i tu ima devojaka, a vi ste jako duhoviti, to što vam se smeju, znači da ste jako duhoviti, a ne nužno i to da će sad da se rvaju u blatu oko toga koja će da uskoči sa vama u krevet.

A muškarci, pitate se? Kakve signale daju muškarci kada su zainteresovani? Većina muškaraca se ne šminka, hvala Bogu. Mada se i to polako menja. Kako ih realno smaraju nepotrebna komplikovanja, oni svoje signale svode na jedno. Pokazivanje prepona. Gle, mala ,mog aparata, vid’ ga kakav je? A? A? Šta kažeš?

I , to je manje više to. Dođem, vidim ženku koja mi se dopada, stanem blizu nje i svoj ponos usmerim ka njoj. I to tako funkcioniše u svakom socijalnom kontekstu. Dobro veče gospođice, dozvolite mi da vam sugerišem da ćete moj paket naći krajnje zadovoljavajućim. Želeo bih da vam ga pokažem.

Možda bi sve bilo lakše kada bi i žene svele svoje signale na par vrlo očiglednih. To bi znatno ubrzalo stvari. Dođe ženka, vidi komad koji joj se dopada, priđe i, na primer, izbaci jednu sisu. Mali, oš? Tako se čovek nikad neće zbuniti. Neće biti nepotrebnih prilazaka, smaranja na kraju žurke, gubljenja vremena, muvanja drugarica, bolnih ispaljivanja i sl. Mada, obzirom koliko su žene sklone komplikovanju, vrlo je verovatno da će siroti muškarci morati da razmišljaju i o ovome:
Ako je izbacila levu sisu, zainteresovana je za sex.
Ako je, pak, izbacila desnu, želi da budemo samo prijatelji.

Eto, muškarci, šta da vam kažem, nije vam lako.

13 reagovanja to "Govor tela : Kako se udvaramo?"

Uvek se smejem kada čitam tekstove na ovom blogu; vispren humor me zaista osveži. Jedinu zamerku imam na to da ljudi potiču od majmuna. Ne potiču. To čak ni Darvin nije rekao. 🙂

Hvala 🙂 Ti slobodno podeli svoju teoriju, ja sam voljna da cujem 🙂

ja sam magistrirao na temu Neverbalna komunikacija i kulturne razlike u poslovnim pregovorima , tako da mi tema nije strana …bas sam se obradovao kad sam video ovaj tvoj clanak 🙂
Bravo

Sjajno 🙂 Pa, ajd daj onda jos neki zanimljiv detalj 🙂

ako zabacuje devojka kosu i onako naginje se unazad …od nje nista nece biti niti to vece niti generalno, ukoliko joj pogled luta malo po prostoriji u toku caskanja opet nista od nje .. ukoliko se drzne da namesti kragnu nama onda ima sanse da se oslani brk 🙂
Eto par zanimljivih detalja 🙂

Da, to sa kragnom propustih da pomenem, a znala sam to 🙂

Pa da. Što bi se reklo – To je tako, ali ne mora da znači. 😉

Поделићу је, наравно. Имам потребу да делим и имам у плану да напишем нешто о људској еволуцији. Нажалост, далеко од тога да је теорија баш моја… Послужиће. 🙂

Posle svih ovih ociglednih pokreta koje je naizgled lako uociti i prepoznati i procitati ja i dalje mislim da bi bilo lakse da devojke pocnu da pokazuju sisu. Moze i ono leva da, desna – prijateljstvo. Tada bi bar znali koja kakvu sisu ima :). mada sam i misljenja da bi zene pocele da zloupotrebljavaju to sto muskarci navodno znaju te znake, pa bi ih namerno koristile kontra.
I najvaznije, kada vidis neku devojku, zenu koju bi vrlo rado posedovao, cure ti bale i ni na sta ne mislis sem o njoj u tvom krevetu, ni u malom mozgu ne zapazas te signale koliko god bili ocigledni, ne bi video ni avion da bin laden obori pored tebe :))))

Odlican komentar. Ova nasa musko/zenska komunikacija ispade teza nego sto sam mislila :OK: :D.

Sta reci osim da mi je dosta toga poznato jedino sto sam mislila da sve sto cinim – cinim vrlo jednostavno i jasno, ali da sam ipak i maaaaloooo komplikovana. Ocekivala sam (uvek) prepoznavanje signala, a tek sad shvatam koliko je to tesko. Cuj tesko… Ma skoro nemoguce :lol:.
Nije lako ni jednima ni drugima :D.

Eh, nekima je dovoljno malo,a neki ne reaguju dok ne dobiju pismenu dozvolu 🙂 Sta ces…

Jes’ vala… A da bi muka bila jos veca, ti sto traze pismeni zahtev obicno budu oni interesantni, a ovi sto su laki na okidacu – neka druga prica :D.

A šta vi mislite?

Kliknite ovde ako želite da vas opterećujem i putem email-a

Pridružite se 103 drugih pratioca

Kategorije

Statistike bloga

  • 43,485 hits
